Ingarnytt - Oppdateringer uke 42 2013

Thomas Gramstad thomas at ifi.uio.no
Lør 19. Okt 2013 03:50:51 CEST

Ingarnytt - Oppdateringer uke 42 2013
=====================================

Kjære Ingar-leser!

Ingar skriver om ideologiske fiender, før og nå:

"Jeg hørte noe som vel må kalles et tordenskrall av et hjertesukk
for en tid tilbake. En høyreorientert person som lengtet tilbake
til den tiden da rasjonelle og forståelige ideologier som
kommunismen, etc. var det som duellerte med hans politikk om
menneskenes hoder og hjerter.

Og enda mer forunderlig – jeg både forsto ham og var enig. Kun de
aller mest fanatiske, irrasjonelle og uforsonlige på alle sider i
det som skjedde politisk på seksti- og syttitallet vil vel kunne
påstå det motsatte."

Les artikkelen her:

IDEOLOGISKE FIENDER
http://forfatter.net/knudtsen/artikler/2013/ideologiske_fiender.shtml